A Rendelet 4. § (1) bekezdésének d) pontja szerint 2020. január 1-től a fentiek alól kivételt képeznek a 25 m2 alatti fedélzeti méretű úszóműállások, melyek esetében nincs szükség az engedélyezési eljárás lefolytatására, viszont az üzemeltető előzetesen köteles bejelenteni a kikötő használatbavételét az engedélyező hatóságnak: Budapest Főváros Kormányhivatala Országos Közúti és Hajózási Hatósági Főosztály Kikötői Osztálya (továbbiakban: Hatóság).
Az úszómű (úszóművek) lehetséges helyszínét (helyszíneit) a kérelmező választja ki. A tervezés előtt meg kell kérni igazgatóságunk állásfoglalását a lehetséges helyszín(ek) alkalmasságára, foglaltságára vonatkozóan. A helyszín kiválasztása után, de a terveztetés előtt a területileg illetékes önkormányzat, illetve – a megközelíthetőség miatt – a parti ingatlan kezelőjének/tulajdonosának az állásfoglalását is szükséges beszerezni az úszómű létesítés és a városképi szempontok összeegyeztethetőségével kapcsolatban.
3.) 25 m2 alatti fedélzeti méretű – felépítmény nélküli – úszóműállások
Új, 25 m2 alatti, felépítmény nélküli úszóműállás létesítéséhez az úszómű által érintett ingatlan(ok) tulajdonosának hozzájárulása szükséges. Amennyiben az érintett meder, a Magyar Állam tulajdonában, illetve a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság (KDVVIZIG) vagyonkezelésében van, akkor meg kell kérni igazgatóságunk vagyonkezelői hozzájárulását. Felhívjuk a figyelmet, hogy igazgatóságunk úszóművek és úszóműállások létesítéséhez, üzemeltetéséhez és használatbavételéhez – 25,0 m2 fedélzeti nagyság alatt is – vagyonkezelői hozzájárulását csak a KÉ-HA és VZ-TER tervezői jogosultsággal rendelkező tervezők által készített tervdokumentáció benyújtása esetén adja meg.
A hozzájárulás az alábbiak szerint kérelmezhető:
? Digitális formában: a kitöltött „vagyonkezelői hozzájárulás kérelem” űrlap (http://www.kdvvizig.hu/index.php/kozerdeku/letoltesek/file/354-vagyonkezeloi-kerelem), illetve a létesítési tervdokumentáció megküldése a titkarsag@kdvvizig.hu e-mail címre.
? Postai úton: a kitöltött „vagyonkezelői hozzájárulás kérelem” űrlap (http://www.kdvvizig.hu/index.php/kozerdeku/letoltesek/file/354-vagyonkezeloi-kerelem), illetve a létesítési tervdokumentáció megküldése a 1088 Budapest, Rákóczi út 41. címre.
A vagyonkezelői hozzájárulás beszerzése után mederbérleti szerződést kell kötni igazgatóságunkkal, melyhez rövid szöveges kérelmet kell megküldeni (a beszerzett hozzájárulást is csatolva) a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság Igazgatási és Jogi Osztálya részére ( titkarsag@kdvvizig.hu, 1088 Budapest, Rákóczi út 41.). A vagyonkezelői hozzájárulások kiadásáért egyszeri ügyintézési, a mederbérletért éves díjat számolunk fel az engedélyesnek.
Amennyiben a vagyonkezelői hozzájárulás beszerzésre, illetve a bérleti szerződés megkötésre került, úgy az úszóműállás kivitelezését meg lehet kezdeni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a kivitelezés idejére szükséges megrendelni a szakmai felügyeletet a KDVVIZIG I. Szakaszmérnökségén, melynek díjáról a következő elérhetőségen lehet érdeklődni: 1097 Budapest, Táblás utca 36-38.; szakasz1@kdvvizig.hu
A létesítés után, de a használatba vétel előtt az üzemeltető előzetesen köteles bejelenteni a kikötő használatbavételét a Hatóságnak:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/jarasok/hajozasi-letesitmenyek-hatosagi-engedelyezese
Bejelentő űrlap:
4.) 25 m2 feletti, illetve felépítményes úszóműállások, úszóműves kikötők
Az engedélyeztetési eljáráshoz – a Rendeletben foglaltakon túl – szükség lesz az érintett ingatlanok kezelőinek nyilatkozatára. Amennyiben az úszómű által érintett ingatlan, azaz meder, a Magyar Állam tulajdonában, a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság (KDVVIZIG) vagyonkezelésében van, akkor meg kell kérni igazgatóságunk vagyonkezelői hozzájárulását. A vagyonkezelői hozzájárulás iránti kérelemhez csatolni kell az engedélyezési eljárás műszaki tervdokumentációját, melyet a Rendelet 1. számú melléklete alapján kell elkészíteni.
Igazgatóságunk úszóművek és úszóműállások létesítéséhez, üzemeltetéséhez és használatbavételéhez – 25,0 m2 fedélzeti nagyság alatt is – vagyonkezelői hozzájárulását csak a KÉ-HA és VZ-TER tervezői jogosultsággal rendelkező tervezők által készített tervdokumentáció benyújtása esetén adja meg.
A hozzájárulás az alábbiak szerint kérelmezhető:
? Digitális formában: a kitöltött „vagyonkezelői hozzájárulás kérelem” űrlap (http://www.kdvvizig.hu/index.php/kozerdeku/letoltesek/file/354-vagyonkezeloi-kerelem), illetve a létesítési engedélyezési tervdokumentáció megküldése a titkarsag@kdvvizig.hu e-mail címre.
? Postai úton: a kitöltött „vagyonkezelői hozzájárulás kérelem” űrlap (http://www.kdvvizig.hu/index.php/kozerdeku/letoltesek/file/354-vagyonkezeloi-kerelem), illetve a létesítési engedélyezési tervdokumentáció megküldése a 1088 Budapest, Rákóczi út 41. címre.
A vagyonkezelői hozzájárulás beszerzése után mederbérleti szerződést kell kötni igazgatóságunkkal, melyhez rövid szöveges kérelmet kell megküldeni (a beszerzett hozzájárulást is csatolva) a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság Igazgatási és Jogi Osztálya részére ( titkarsag@kdvvizig.hu, 1088 Budapest, Rákóczi út 41.). A vagyonkezelői hozzájárulások kiadásáért egyszeri ügyintézési, a mederbérletért éves díjat számolunk fel az engedélyesnek.
Amennyiben a vagyonkezelői hozzájárulás beszerzésre, illetve a bérleti szerződés megkötésre került, úgy a létesítési engedélyezési eljárás megindítására vonatkozó kérelmet meg kell küldeni a Hatóság részére.
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/jarasok/hajozasi-letesitmenyek-hatosagi-engedelyezese
5.) Bérleti szerződés kötése
A vagyonkezelői hozzájárulás, valamint a hatályos létesítési engedély alapján a tulajdonos köteles „Bérleti szerződést” kötni igazgatóságunkkal. Az igazgatóság kezelésében lévő ingatlan használatáért a létesítmény tulajdonosa/üzemeltetője bérleti díjat köteles fizetni. A bérleti szerződéssel kapcsolatos ügyintézésről érdeklődni lehet a titkarsag@kdvvizig.hu e-mail címen vagy a 06 (1) 477-3500 központi telefonszámon keresztül az Igazgatási és Jogi Osztály megkeresésével.
A bérleti szerződés megkötéséhez szükséges:
- magánszemélyek esetében egy három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány
- igazgatóságunk által kiállított vagyonkezelői hozzájárulás iktatószáma
- EOV koordináták
- a terület helyszínrajza
6.) Hozzájárulások ügyintézési díja, illetve bérleti díjak
A vagyonkezelői hozzájárulások díjazása úszóműves kikötő (vagy úszóműállás) létesítése esetén 150 000 Ft.
A bérleti díjak (Budapest tekintetében az árak egy raszterre (50 m hosszú, ~ 80 m széles területre) vonatkoznak):
1. Nagyhajók fogadására is alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén a Margit híd és Petőfi híd közötti Duna szakaszon
880.000,- Ft/év
2. Nagyhajók fogadására is alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén – az 1. pontban foglalt Duna szakasz kivételével – a főváros közigazgatási területén
550.000,- Ft/év
3. Nagyhajók fogadására is alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén amennyiben a létesítmény a főváros közigazgatási területén kívül található
440.000,- Ft/év
4. Nagyhajók fogadására nem alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén a Margit híd és Petőfi híd közötti Duna szakaszon
440.000,- Ft/év
5. Nagyhajók fogadására nem alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén – az 1. pontban foglalt Duna szakasz kivételével – a főváros közigazgatási területén
330.000,- Ft/év
6. Nagyhajók fogadására nem alkalmas közforgalmú kikötőhely, úszómű létesítése esetén, amennyiben a létesítmény a főváros közigazgatási területén kívül található
220.000,- Ft/év
7. Kishajók kikötésére szolgáló illetve alkalmas, saját használatú úszómű létesítése esetén, amennyiben annak engedélyese illetve üzemeltetője egyesület vagy magánszemély, esetenkénti elbírálás szerint
30.000,-Ft – 170.000,- Ft/év